12.11.2026, Perşembe
12 °C / 22 °C Denizli Hava Durumu

Silah taşıma ve bulundurma ruhsatı harcına yüzde 100 zam

A- A+
D20HABER
Yayınlanma: 6 Eylül 2025 Cumartesi - 14:54Güncelleme: 6 Eylül 2025 Cumartesi - 14:54
Silah taşıma ve bulundurma ruhsatı harcına yüzde 100 zam

Silah taşıma ve bulundurma ruhsatlarından alınan maktu harç tutarı yüzde 100 artırıldı. Yarın yürürlüğe girecek yeni tarifeyle 5 yıllık silah bulundurma ruhsatı 158 bin lira oldu.

Tabanca ve yivsiz tüfeklerden alınan ruhsat harcı miktarı artırıldı. Artışla ilgili Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete’de yayımlandı.

Resmi makamlar tarafından gerçek kişilere verilecek silah taşıma müsaade vesikaları için her yıl 31 bin 600 lira alınacak. Ruhsatlar 5 yıl süreli verildiğinden bu ücret 158 bin lira olarak tahakkuk ettirilecek.

79 bin lira olan harç ücretinde yüzde 100 artış getiren Cumhurbaşkanı Kararı, yarın (pazar) yürürlüğe girecek.

Tabanca bulundurma nuhsatının harcı da 25 bin 282 liradan 50 bin 565 liraya yükseldildi.

Özel kanuna göre verilecek yivsiz tüfek ruhsatnamelerinin harcı da 611 lira 20 kuruştan 1.225 liraya çıkarıldı.

DAMGA VERGİSİ TUTARLARI DA ARTIRILDI

Haberin DevamıReklam




Öte yandan beyannamelere uygulanan maktu damga vergisi tutarlarında artışa gidildi. Buna göre, beyannameler için uygulanacak maktu damga vergisi tutarları yaklaşık yüzde 50 artırıldı. Bu kapsamda yabancı memleketlerden gelen posta gönderilerinin gümrüklenmesi için postanelerce gümrüklere verilen liste beyannamelerde yazılı her gönderi maddesi için 7 lira maktu damga vergisi uygulanacak.

Vergi beyannamelerindeki maktu damga vergisi tutarı ise 665 lira ile 1350 lira arasında değişiyor.

Gümrük idarelerine verilenler için 1350 lira, belediye ve il özel idarelerine verilen beyannameler ile sosyal güvenlik kurumlarına verilen sigorta prim bildirgeleri için 495 lira maktu vergi tutarı belirlendi.

Söz konusu tutar, 31 Mayıs 2006 tarihli Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu uyarınca verilmesi gereken aylık prim ve hizmet belgesi ile muhtasar beyannamenin birleştirilerek verilmesiyle oluşturulan beyannameler için 790 lira olacak.

Değişiklikler, 1 Ekim’de yürürlüğe girecek.