21.11.2018, Çarşamba
10 °C / 16 °C Denizli Hava Durumu

EKONOMİ

18 Eylül 2018 Salı
18:01

Haber Merkezi

Akademisyenlerin dijital oyun için yasaklama eşlik et çağrısı

Pamukkale Üniversitesi’nde (PAÜ) düzenlenen “Oyun Bizim İşimiz” eğitim programında, dijital oyunların çocukta yaratıcılık ve öğrenmeyi desteklediği belirtilerek, ebeveyn ve öğretmenlere “yasaklama, eşlik et” çağrısında bulunuldu.

Akademisyenlerin dijital oyun için yasaklama eşlik et çağrısı

TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklen, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan’ın yürütücülüğünde gerçekleştirilen “Oyun Bizim İşimiz” konulu program, farklı üniversitelerden 20 akademisyenin katılımıyla gerçekleştirildi.

PAÜ Eğitim Fakültesi’nde, erken çocukluk eğitiminde dijital oyunun etkili kullanımının ele alındığı programın sonucunda, çocukların oynadığı dijital oyunlar ile ilgili önemli sonuçlar ortaya çıktı. Kodlama robotları, oyun kitleri, artırılmış gerçeklik, eğitici mobil uygulamaları gibi somut dijital oyun araçlarının okullarda ve evlerde çocuklara zengin öğrenme ortamı sunabildiği ifade edilerek, kullanımlarının desteklenmesi önerildi.

Çocuklarda bilişsel gelişimi, hesaplamalı düşünceyi destekleyen ve 21. yüzyıl becerileri arasında yer alan kodlama eğitiminin oyun yoluyla gerçekleştirilebileceği, bunun erken çocukluk eğitiminde yer alması gerektiği belirtildi.

“Yasaklama eşlik et” sloganı aile ve öğretmenlerin çocuklarını yakından takip etmesi gerekliliğin öneminin vurgulandığı eğitimde, dijital oyunları çocukları meşgul etmek ve sakinleştirmek amacıyla değil, onların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini desteklemek için kullanılması gerektiği kaydedildi.

OYUN KULLANMA İLKELERİ HAZIRLANDI

Eğitimde, ebeveyn ve öğretmenler için dijital oyunu kullanma ilkeleri de hazırlandı. Bebeklerin sadece görüntülü sohbet programlarını günde 5-10 dakika kullanabilecekleri, 2 yaş ve üzeri çocukların eğitici dijital oyunları aralıklı olarak (20+20+20) günde en fazla bir saat oynamaları, bunun da mutlaka öğretmen veya ebeveynlerin yanında olması gerektiği vurgulandı. Bu sürelerde çocukların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini destekleyen nitelikli dijital oyunların seçilmesinin önemine de işaret edildi.